Thuis

19 augustus 2016 - Ulvenhout, Nederland

Gisteren om 1965 na een rustige vlucht  om kwart over 5  's ochtend geland. Even druk me de was natuurlijk, foto's overzetten naar de PC en verder niks doen, ook geen update van het reisverslag.

Inmiddels uitgebreid gesproken met Johan, een bevlogen bomenplanter mag ik wel zeggen, het soort mensen dat hier, naast de de missionarissen die veel werk verzetten, hard, heel hard nodig is.

Kinshasa hebben we niet zo veel van gezien, maar het is er 1 grote chaos, al is dat in Gombe, het dure deel met ambassades, dure hotels en dure supermarkten wel wat minder. De rest van Kinshasa is wat minder verstandig om zomaar te bezoeken maar ook in Gombe wil er nog wel eens een hand naar 1 van je broekzakken gaan om te kijken of er niet toevallig geld of een telefoon binnen handbereik is. Er is wel allerlei vermaak maar gelet op het drukke schema niet zoveel van gemerkt.

Van de Procure Saint Anne naar het vliegveld ging erg makkelijk, wel jammer, ik had mijn fototoestel op filmen gezet om een leuk filmpje van de chaos te maken gezet, en dan gaat het vlot. Helaas ook erg veel militairen op de weg en dan is het beter om er mee te stopen en de camera weg te steken...

Ook dit keer ging het op de luchthaven erg vlot. En waren we op weg.

1. Ettjen Modderman:
    21 augustus 2016
    Dag Jan, ik ben een vriendin van Marijke, we hebben samen geografie gestudeerd in Utrecht. Ze gaf me jouw website en ik heb je verslagen met veel plezier gelezen. Ik ben nooit in Afrika geweest en heb natuurlijk wel Marijke's verhalen gehoord. Dit vult mijn beeld weer een beetje aan. Dank je wel, dat ik heb mogen meelezen. Ettjen